Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies). Wykorzystujemy wyłącznie sesyjny plik cookies dzięki któremu nasza strona może działać lepiej. Nie przechowujemy w plikach cookies żadnych danych osobowych, ani innych danych użytkownika. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. OK

Kancelaria Adwokacja - Tomasz Cyrol

polski english
11.08

Nieudane wakacje.

Co zrobić kiedy wakacje nie były czasem relaksu, a udręką, stresem. Co zrobić kiedy nie otrzymaliśmy od organizatora urlopu tego, za co zapłaciliśmy?
18.06

Kilka słów o mediacji rodzinnej.

Kilka słów o mediacji w pozornie drobnych sporach, jakie pojawić się mogą w prawie każdej rodzinie.             
28.05

Kilka słów o mediacji gospodarczej.

Na powstanie konfliktu, jego eskalację, a także sposób zakończenia wpływ mają nie tylko elementy obiektywne, ale przede wszystkim subiektywne. Nastawienie stron, ich charakter, wykształcenie, doświadczenia z przeszłości. Mediacja staje się coraz bardziej popularnym narzędziem rozwiązywania sporów w sprawach gospodarczych. Jest to ciekawe dlatego, że w takich sporach emocje są często kwestią drugorzędną.
30.04

Przeprosiny za naruszenie dóbr osobistych.

W „stabloidyzowanym świecie” notorycznie otrzymujemy „pikantne” informacje na temat polityków, artystów, sportowców, czy też różnych innych „celebrytów”, którzy są znani z tego, że są znani. Ktoś notorycznie przekracza dozwoloną prędkość, ktoś inny bije żonę, bądź jest przez żonę bity, kilka osób ma długi, inni chorują, wdają się w podejrzane, bądź skandaliczne związki, jeszcze inni… Opisana osoba natychmiast reaguje na negatywne informacje oświadczeniem, że naruszono jej dobra osobiste (często bez doprecyzowania jakie) i grozi złożeniem pozwu. Co dzieje się później?
03.04

Miłe słowa od Studentów.

Miłe słowa od wspaniałych młodych ludzi, od studentów, którzy zajęli II miejsce w Finale Ogólnopolskiego Konkursu "Mistrzowie Mediacji" zorganizowanego m.in. przez ELSA pod patronatem Ministra Sprawiedliwości.
31.03

W Stronę Zmian

11 kwietnia po raz trzeci spotkam się ze studentami krakowskich uczelni w ramach projektu „W Stronę Zmian”. 
06.03

Dobro klienta to podstawa.

Jeśli do adwokata przychodzi klient i mówi o swoim problemie, to zadanie adwokata nie polega na ocenianiu, a tym bardziej karceniu, krytykowaniu klienta lecz na tym, aby stanąć murem za swoim klientem i z wszelkich sił walczyć o jego interes.
25.02

Podstawy poprawnej komunikacji.

Dobry prawnik musi potrafić komunikować się z innymi. Musi być dobrym słuchaczem i świetnym mówcą. Jeśli nie chce bądź nie potrafi "dogadać się" ze swoim klientem to jak będzie go reprezentował?  
17.02

Czy język prawników musi być nudny?

Czy prawnicy zawsze muszą mówić nudnym językiem? Niestety w wielu przypadkach tak, ale trochę "luzu" też by się przydało.  
11.02

Dlaczego warto korzystać z profesjonalnej pomocy prawnej?

Miałem kiedyś klienta, który… Takiego klienta miał i to nie raz zapewne każdy adwokat. Klienta, który przyszedł ze sprawą, która wydawała się prosta, wręcz banalna. Ale taka nie była. A nie była dlatego, że ktoś ją popsuł, sam próbował ją prowadzić strzelając sobie notorycznie w stopę. Przecież można było przyjść po poradę na samym początku i wszystko byłoby prostsze. Ale nie, po co?
06.02

Adwokat Tomasz Cyrol został członkiem International Bar Association.

Adwokat Tomasz Cyrol został członkiem International Bar Association.

Dobro klienta to podstawa.

06.03.2014

Pewna pani będąca radcą prawnym zamieściła na swoim profilu w jednym z portali społecznościowych intrygującą informację. Pochwaliła się (przynajmniej tak odebrałem jej intencje), że prowadziła sprawę szpitala. Spór dotyczył błędu w sztuce lekarskiej. Prawniczka napisała, że przez kilka lat, kiedy sprawę prowadził ktoś inny, pokrzywdzony nie tylko nie dostał zadośćuczynienia, ale także nie usłyszał słowa przepraszam. Autorka wpisu wyraźnie, z dumą zaznaczyła, że chociaż nikt z pracowników szpitala nie oczekiwał tego to ona, w imieniu swojego klienta przeprosiła drugą stronę.

Czy ma z czego być dumna?

Uważam, że nie i ja bym tak nie postąpił.

Adwokat zawsze musi działać w interesie klienta. Przepraszanie za klienta, w sytuacji, w której on przeprosić nie chce nie tylko nie jest w jego interesie, ale wręcz działa na niekorzyść takiego klienta. Odsuńmy na bok występujące w społeczeństwie kontrowersje związane z wykonywaniem funkcji obrońcy w poważnych sprawach karnych. Spójrzmy na to, co może przytrafić się każdemu z nas.

Każdy w życiu popełnia błędy i niestety czasami te błędy sprawią, że niezbędna, a przynajmniej przydatna jest pomoc adwokata. Przychodzimy więc do kancelarii, siadamy w fotelu i… tu zaczyna się to, co w pracy adwokata jest najważniejsze.

Adwokat bowiem zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy wszystkiego, czego dowiedział się w trakcie prowadzenia sprawy i działania w całkowitym interesie klienta.

Adwokat będzie doradzał i reprezentował, nie będzie natomiast oceniał. Dzięki temu każdy może swobodnie powiedzieć na czym polega problem i oczekiwać profesjonalnej pomocy w jego rozwiązaniu. Jeśli chcesz przeprosić – przeproś, jeśli oczekujesz rady jak to zrobić, z pewnością ją otrzymasz. Jeśli nie chcesz przepraszać – nie przepraszaj. I na pewno adwokat nie zrobi tego za ciebie.

Pamiętaj, że w trudnych chwilach potrzebny jest ktoś, kto wysłucha i pomoże, a nie ktoś, kto ciebie skarci. Ktoś może powiedzieć, że przecież przeprosiny w opisywanej sprawie szpitala to nic złego. Czy aby na pewno? Czy jeśli jestem lekarzem, który wie, że działał prawidłowo, a ktoś zarzuca mi bezpodstawnie błąd, to czy będę zadowolony, że ktoś w moim imieniu przeprosił? Czy to mi pomoże? Wiele osób powie – skoro przeprosił to znaczy, że poczuwa się do winy. Wprawdzie w Kalifornii wydano kiedyś głośny wyrok, że wyrażenie żalu nie oznacza przyznania się do winy, ale po pierwsze nie jesteśmy w Kalifornii, a po drugie to od decyzji strony postępowania, a nie pełnomocnika zależy, czy słowo „przepraszam”, czy „żałuję” padną.

Jaki z tego morał? Jeśli kiedyś będziesz mieć wątpliwości co do tego, czy twoje zachowanie było prawidłowe zapytaj o radę i pomoc adwokata. Powiedz szczerze na czym polega problem, a on stanie za tobą murem i z pewnością pomoże w rozwiązaniu problemu.