Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies). Wykorzystujemy wyłącznie sesyjny plik cookies dzięki któremu nasza strona może działać lepiej. Nie przechowujemy w plikach cookies żadnych danych osobowych, ani innych danych użytkownika. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. OK

Kancelaria Adwokacja - Tomasz Cyrol

polski english
11.08

Nieudane wakacje.

Co zrobić kiedy wakacje nie były czasem relaksu, a udręką, stresem. Co zrobić kiedy nie otrzymaliśmy od organizatora urlopu tego, za co zapłaciliśmy?
18.06

Kilka słów o mediacji rodzinnej.

Kilka słów o mediacji w pozornie drobnych sporach, jakie pojawić się mogą w prawie każdej rodzinie.             
28.05

Kilka słów o mediacji gospodarczej.

Na powstanie konfliktu, jego eskalację, a także sposób zakończenia wpływ mają nie tylko elementy obiektywne, ale przede wszystkim subiektywne. Nastawienie stron, ich charakter, wykształcenie, doświadczenia z przeszłości. Mediacja staje się coraz bardziej popularnym narzędziem rozwiązywania sporów w sprawach gospodarczych. Jest to ciekawe dlatego, że w takich sporach emocje są często kwestią drugorzędną.
30.04

Przeprosiny za naruszenie dóbr osobistych.

W „stabloidyzowanym świecie” notorycznie otrzymujemy „pikantne” informacje na temat polityków, artystów, sportowców, czy też różnych innych „celebrytów”, którzy są znani z tego, że są znani. Ktoś notorycznie przekracza dozwoloną prędkość, ktoś inny bije żonę, bądź jest przez żonę bity, kilka osób ma długi, inni chorują, wdają się w podejrzane, bądź skandaliczne związki, jeszcze inni… Opisana osoba natychmiast reaguje na negatywne informacje oświadczeniem, że naruszono jej dobra osobiste (często bez doprecyzowania jakie) i grozi złożeniem pozwu. Co dzieje się później?
03.04

Miłe słowa od Studentów.

Miłe słowa od wspaniałych młodych ludzi, od studentów, którzy zajęli II miejsce w Finale Ogólnopolskiego Konkursu "Mistrzowie Mediacji" zorganizowanego m.in. przez ELSA pod patronatem Ministra Sprawiedliwości.
31.03

W Stronę Zmian

11 kwietnia po raz trzeci spotkam się ze studentami krakowskich uczelni w ramach projektu „W Stronę Zmian”. 
06.03

Dobro klienta to podstawa.

Jeśli do adwokata przychodzi klient i mówi o swoim problemie, to zadanie adwokata nie polega na ocenianiu, a tym bardziej karceniu, krytykowaniu klienta lecz na tym, aby stanąć murem za swoim klientem i z wszelkich sił walczyć o jego interes.
25.02

Podstawy poprawnej komunikacji.

Dobry prawnik musi potrafić komunikować się z innymi. Musi być dobrym słuchaczem i świetnym mówcą. Jeśli nie chce bądź nie potrafi "dogadać się" ze swoim klientem to jak będzie go reprezentował?  
17.02

Czy język prawników musi być nudny?

Czy prawnicy zawsze muszą mówić nudnym językiem? Niestety w wielu przypadkach tak, ale trochę "luzu" też by się przydało.  
11.02

Dlaczego warto korzystać z profesjonalnej pomocy prawnej?

Miałem kiedyś klienta, który… Takiego klienta miał i to nie raz zapewne każdy adwokat. Klienta, który przyszedł ze sprawą, która wydawała się prosta, wręcz banalna. Ale taka nie była. A nie była dlatego, że ktoś ją popsuł, sam próbował ją prowadzić strzelając sobie notorycznie w stopę. Przecież można było przyjść po poradę na samym początku i wszystko byłoby prostsze. Ale nie, po co?
06.02

Adwokat Tomasz Cyrol został członkiem International Bar Association.

Adwokat Tomasz Cyrol został członkiem International Bar Association.

Nieudane wakacje.

11.08.2014

Wakacje, niestety, powoli zbliżają się ku końcowi. Coraz więcej osób wróciło już do domów i codziennych obowiązków. Większość osób jest w złym nastroju nie przez sam wakacyjny wyjazd, ale przez to, że już się skończył. Prawie nikt nie chce wracać ze słonecznej plaży czy z porośniętych zieloną trawą wzgórz do biura, do szefa czy też męczących klientów.

To jest zasadą. Są jednak osoby, które są szczęśliwe, że wróciły do domu. Powrót a czasem nawet cały pobyt był bowiem dla nich koszmarem.

Najczęściej słyszy się o problemach z połączeniami lotniczymi. Opóźnionych o wiele godzin czy też całkowicie odwołanych lotach. Taka sytuacja, chociaż najczęstsza nie jest jednak z reguły najgorsza. Jest tak z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, że jeśli przez dwa tygodnie wylegiwaliśmy się na plaży sącząc znakomite drinki to problem z powrotem może oczywiście popsuć humor, ale nie przekreśli wszystkich dobrych wspomnień.

Drugi, istotniejszy powód dla którego sam problem z powrotem jest lepszy niż problem z pobytem jest taki, że relatywnie łatwo (choć także po przejściu długiej ścieżki) uzyskać rekompensatę od przewoźnika czy od organizatora wyjazdu.

Problemy z transportem są błahostką w porównaniu z tym, co możemy zastać na miejscu. Po przyjeździe do hotelu okazuje się, że widok na morze z okna jest, ale… zasłonięty innym hotelem, albo jeszcze lepiej śmietnikiem. Klimatyzacja jest, ale zepsuta. Rury szumią, w łazience śmierdzi, po pokoju chodzą mrówki. Miało być all inclusive, są tylko nędzne śniadania. Miał być basen i jest – z brudną wodą, a leżaków jest o połowę mniej niż chętnych. Biuro oferowało jeszcze wycieczkę po okolicy, ale w ostatniej chwili została ona odwołana.

I tak trzeba spędzić dwa tygodnie.

W takiej sytuacji z pewnością powrót do domu będzie jedną z najprzyjemniejszych chwil. Być może nie w życiu, a z pewnością tego lata.

Niewiele osób wie, że można domagać się w takiej sytuacji odszkodowania za „stracony urlop”. I jest to możliwe nie tylko w przypadku tak skrajnym jak opisany powyżej, ale w każdym, kiedy wyjazd nie był taki, jaki według zapewnień organizatora miał być.

Z własnego doświadczenia wiem, że biura podróży nie są zbyt hojne kiedy muszą zrekompensować nam nieudane wakacje. Sądy na szczęście są dużo bardziej wyrozumiałe i wiedzą, że mrówki i inne robaki w łazience to nie „egzotyczna atrakcja”, a coś bardzo nieprzyjemnego.

Jeśli więc cokolwiek w Twoim urlopie było inaczej, gorzej niż zapewniał organizator pamiętaj o tym, że należy Ci się rekompensata. Urlop ma być czasem przyjemności i relaksu, za stres i nerwy należy się rekompensata.